Thursday, August 19, 2010

MerDeka Ku


merdeka! merdeka!! merdekaaaa!!!!
uiii semangatnya jugaa....huhuhu

semangat anak-anak Malaysia gituuuee....


cepat betol masa berlalu...uuwaahh sudah bulan 8
rasa macam baru-baru ja kita sambut hari kebangsaan ari tue..time tahun 2009.
apa pun,,kita sebagai warganegara Malaysia haruslah rasa bersyukur tinggal di negara yang aman, maklmur dan memang damaiala..(bab tiada perang).
Jadi, sama-sama la kita semua memelihara kemerdekaan ini agar terus dan terus merdeka. Jangan la kita di jajah lagi...aduuhh sedih bah tue bila kita imbas-imbas macm mana kehidupan moyang-moyang kita dulu masa zaman penjajahan lagi-lagi masa penjajahan Jepun (saya tau sebab saya belajar sejarah tauukk)
Kita seharusnya berbangga, walaupun negera kita baru ja merdeka tapi negara kita sudah dapat bersaing dengan negara-negara maju dan membangun yang lain. Terima kasih kepada pemimpin-pemimpin negara yang telah bertungkus lumus untuk memajukan negara kita.
Sama -sama lah kita menghayati tema kemerdekaan tahun ini, kita bebaskan diri kita dari penjajahan minda kita buka minda kita untuk melihat dunia luar yang sudah jauh kedepan daripada kita, kita merdekakan diri kita daripada budaya-budaya yang tidak sihat dan kita bina azam baru dalam diri biar kita jadi warganegara yang dapat memberi sumbangan kepada negara suatu hari nanti jagan negara ja yang memberi sumbangan kepada kita...

SelamaT meNyambUt hArI keMerDekaaN maLaysIa

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...