Sunday, May 1, 2011

aPa GuYz bUaT TheN aPa Lak GuRLz FikiRKan...(^_^)

Assalamualaikum..kengkawan (^_^). Lama Dah tak update mY bLog yg coMel ne...hihihi..


Okay Guyz and Gurlz..,,
We are know ALLAH telah menciptakan lelaki dan wanita itu berbeza-beza..so Then fikiran dan tanggapan they all juga berbeza-bezalah. keNapa saYa kata macam tue?? J000mmmm baCa entry ne...( i read it at the magazine..i think its interesting then i rewrite it...)


DoNt EVeR Be LiKe This.....:P



1. BiLa kiTa MemutusKan PanggiLan KetiKa seDang BerbicaRa


Pandangan Lelaki : U know guyz, bagi lelaki memutuskan panggilan ketika sedang berbicara merupakan sesuatu yang normal i mean "biasa" kerana orang lelaki biasanya tidak suka untuk bercakap sesuatu yang remeh temeh. Bagi mereka, bercakap mestilah rasional serta berfakta.


Pandangan Wanita : How about Gurlz pulak ?? Helooww Guyzz..bila u buat macam tue gurlz akan anggap u adalah someone yang membosankan dan tidak bijak dari aspek komunikasi.


2. BerHubung DeNgan BeKas KeKasiH.


Pandangan Lelaki : For Guyz perkara sudah berlalu dan tiada apa yang perlu dipertikaikan lagi. Malah guyz juga mungkin menganggap bekas kekasih itu hanya sekadar kawan biasa...nothing more..and special..


Pandangan Wanita : Gurlz lebih beremosi kerana apabila kekasihnya menghubungi atau masih berhubung dengan bekas kekasih, Then gurlz akan beranggapan kekasihnya cuba untuk berlaku curang kepadanya dan ia merupakan satu perbuatan yang amat sukar untuk dimaafkan. Bagi Gurlz, kekasihnya harus bersikap jujur, memberi sepenuh tumpuan kepada dirinya dan tiada istilah "perkongsian". Sekali u Guyz menghubungi bekas kekasih, itu memberi petanda bahawa u guyz bukan lelaki yang setia.


3. BerBuaL DenGan RaKan WaniTa


Pandangan Lelaki : Bagi guyz, tiada salahnya kerana ia merupakan perkara biasa kerana mereka beranggapan  walaupun sudah ada teman wanita mereka masih memerlukan teman untuk berbual-bual. Perbualan juga mungkin tidak akan menjurus kepada soal perasaan kerana hanya sekadar kawan.


Pandangan Wanita : But for Gurlz kawan atau apa sahaja tanggapan kekasihnya, ia tetap mendatangkan rasa cemburu dihatinya. Bagi Gurlz, mula-mula mungkin sekadar kawan, tetapi lama-lama akan menjadi kekasih dan itulah yang kerap terjadi Right???? Bagi Gurlz juga, lebih baik mencegah daripada membiarkan ia berlanjutan. 


Soooo Then,,itulah dia perbezaan tanggapan lelaki dan wanita...walaupun ia melibatkan perkara yang sama namun cara pentafsiran itu tetap berbeza....sooo..all Guyz make sure u know well ur gurlzfriends agar mudah untuk anda mewujudkan keserasian dan kisah CINTA yang panjang dan Happy Ending (^_^)...


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...