Tuesday, May 3, 2011

BoLehKah LeLaki & WaniTa jaDi KaWan Baik...?????

Assalamualaikum and Selamat Malam...Okay Kengkawan,,
Persahabatan memang tidak mengenal Jantina. Yes, its true. Wanita dan Lelaki boleh menjadi sahabat yang baik malah boleh mendorong kepada kejayaan. But, hubungan akrab ini haruslah ditangani dengan bijak kerana secara jujurnya ia boleh menimbulkan perasaan Cemburu, resah dan macam-macam lagilah. Ada batasan-batasan yang perlu Lelaki dan Wanita tau apabila terlibat dalam hubungan persahabatan yang berbeza jantina. Lets take a Look......(^_^)



Harus Bertatasusila dan Batasan???
Yes...of coz !! Lelaki dan Wanita haruslah lebih arif akan batasan-batasan istilah "Kawan". By The Way, dalam masyarakat kita Malaysia adalah salah sekiranya lelaki dan wanita itu berkawan rapat. Mentality ini memang benar. Pernah dengar tak istilah "Kawan rampas Makwe/Pakwe ?? Well itu memang berlaku. Istilah "rapat" itu haruslah tidak disalah gunakan sehinggakan kawan rapat menyamai Ranking Buah hati. I mean kita kongsi segala-galanya dengan kawan rapat seperti mana kita kongsi dengan Buah hati or isteri. Kadang, ada yang lebih selesa untuk berkongsi dengan kawan rapat lain jantina berbanding Kekasih. SALAH !!! di situlah silapnya kita.

Perlu Berlandaskan Kejujuran ??
Kita haruslah jujur dengan pasangan kita...YES...benda ni penting agar pasangan kita tidak cemburu buta dan mentafsirkan yang bukan-bukan. Right?? Kita harus menjelaskan sebaik mungkin kepada pasangan kita mengenai Hubungan yang dbina. Remember..jangan melebih-lebihkan kawan rapat lain jantina daripada Buah Hati...its mean lebih apreciate friends more then ur love. jadi tak mustahil lah kan timbulnya cemburu. Kalau boleh, jangan kerap keluar berdua-dua dengan kawan rapat lain jantina, having fun, chating and sama waktu dengan ya...Kita harus faham...siapa yang perlu kita utamakan dan siapa yang lebih penting dalam hidup kita. Kawan boleh dicari beribu-ribu..But True Love...TIDAK...

0rait...harap entry ini akan memberi kita sedikit sebanyak info yang berguna... Any Way...berkawan itu boleh tidak salah, tapi janganlah sampai menyimpan hati dan IN LOVE wif ur friends pulak....itu kes curang namanya... okay..May ALLAH Bless Us...aminnn...(^_^)




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...