Sunday, November 14, 2010

tHe SadnEss- I am On tryin'

Assalamualaikum....

if i could cry

Benar ka wujud penipuan pada diri sendiri..??
Jika kita berusaha untuk senyum walau hati kita sebenarnya berat nak senyum itu boleh dikira sebagai tipu diri sendiri tak??? 

Hidup nie memang tak adil,,Allah memberi kita banyak kekurangan agar kita sentiasa berfikir dan berusaha bukan untuk bersifat tamak..tapi, manusia sentiasa tamak.,manusia tak mensyukuri apa yang ada didepan mata. Mereka tak memandang apa yang ada dihadapan mereka tapi bila bendah tue hilang barulah nak tercari-cari..tak bersyukur kan namanya. Kenapa mesti wujud penipuan,,?? kenapa mesti merahsiakan...??

Saya berusaha menerima satu kenyataan yang bagi saya amat perit..kebenaran yang sangat menyakitkan hati. Mungkin saya BODOH,,?? or konon nak tunjuk lagak "berkorban untuk menerima dan memahami"...Namun, saya juga manusia biasa, saya punya hati kecil yang akan terasa pedih, sakit, kecewa dan sedih macam orang lain walau sekuat mana saya tampilkan diri saya dihadapan orang lain. Namun, saya tetap tak kuat sebenarnya setiap yang berlaku juga menguris hati saya dan menghancurkan tawa saya.....

Kita berusaha menerima, memahami juga menganggapnya sebagai cobaan dalam perjalanan hidup untuk mematangkan diri, namun hakikatnya hati kecil kita tetap tak dapat melawan. Hidup nie tak semudah yang kita fikirkan. semakin jauh kita melangkah semakin banyak cabaran yang akan menghimpit diri kita. Ya Allah, kuatkan lah semangatku agar aku mampu menghadapi semua cobaan dalam hidupku ini dan Engkau Kukuhkan la pendirian ku Amin.....

mood : Saya sangat sedih...........

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...