Friday, February 12, 2010

Kembara Seorang Pelajar.

Hidup sebagai seorang pelajar ibarat sebagai belukar yang tiada guna tetapi bila belukar itu dibersihkan dan dilapangkan ia akan memberi satu kegunaan yang baru. Itulah saya ebagai seorang pelajar. Andai kata saya tidak berusaha menjadi seorang yang berguna dan berjaya, maka jadilah saya seperti belukar. Tapi, jika saya sedar akan tanggungjawab sebagai pelajar, peroleh kejayaan maka sudah tentu saya akan dapat berbakti kepada anak bangsa dan negara. Terlalu banyak onak dan duri yang pelajar terpaksa harungi. Kadang timbul perasaan putus asa. Tapi semangat orang-orang tersayang yang membuat kita untuk teruskan perjuangan. Kawan-kawan menjadi pelengkap dan menjadi teman tawa riang. pengalaman suka duka jadi lumrah dalam kehidupan kita sebagai pelajar. Nikmat sebagai seorang insan yang bergelar pelajar terlalu indah dan berharga.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...